Cool, een lijst met veelgestelde vragen 🙂

BESTELLEN & BETALEN

Wat kost de verzending?

CoolMobile berekent geen verzendkosten om je bestelling bij je thuis te bezorgen.

Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?

We hebben verschillende betaalmogelijkheden, namelijk iDeal, Klarna, In3 (tot €725 euro), Apple Pay, Paypal, Bancontact, creditcard of directe betaling per bank. Voor uitgestelde betaling kan er rente worden gerekend door de betreffende betaalprovider, tevens zijn er acceptatiecriteria van toepassing. Indien je aanvraag niet geaccepteerd wordt kun je het uiteraard ook alsnog proberen via een van de andere betaalmethodes. Indien je gebruik maakt van zogenoemde Buy Now, Pay Later oplossingen gelden altijd de voorwaarden omtrent de betaling van de betreffende financiële partij.

Alle betaalopties (payment gateways) worden afgehandeld via Mollie tenzij anders aangegeven. Bij betaling met iDeal krijg je extra korting op je aankoopbedrag.

Wil je meer weten over alle betaalmogelijkheden? Kijk dan op de volgende pagina: https://coolmobile.nl/betaalmethodes/

Hoe kan ik bestellen?

Bestellen is heel eenvoudig. Ga naar het productoverzicht, plaats de gewenste producten in je mandje via de bestelknop en reken deze af met de gewenste betaalmethode. Ben je een zakelijke klant en heb je liever een offerte, neem dan contact op.

Hebben jullie acties voor merk X of model Y?

Acties van fabrikanten gelden niet bij alle winkels. Als er een actie is die wel bij CoolMobile geldt wordt dit gecommuniceerd via de actiepagina, de nieuwsbrief of onze social media kanalen.

Extra voordeel in de outlet

We hebben soms speciale acties als we extra voordelig kunnen inkopen of sporadisch komt er een toestel retour, bijvoorbeeld omdat de kleur of maat niet naar wens was. Deze plaatsen wij met extra korting op de outlet pagina. Je kunt bij het toestel zien of een toestel nieuw, als nieuw of gebruikt is. Wees snel want er is er over het algemeen maar 1 beschikbaar, deze zijn ook zo weer weg. Natuurlijk heb je volledige garantie en service op deze producten.

Hoe kan ik een factuur opvragen?

Zodra je order is afgehandeld wordt er automatisch een factuur aangemaakt en naar je gemaild. Ben je de factuur kwijt of heb je een kopie nodig? Geen probleem, stuur een mail naar info@coolmobile.nl met je ordernummer.

GARANTIE & SUPPORT

Mijn toestel is defect. Wat nu?

Valt jouw toestel nog onder de garantie en is het een fabrieksfout? Dan kun je het beste direct contact opnemen met DrMobile via https://www.drmobile.eu/. Zij behandelen de reparaties (onder garantie) van toestellen voor alle bekende merken.
Soms helpt het om je software te updaten. Heeft het allemaal geen resultaat of is er een andere oorzaak? Neem dan contact op.

Kan ik mijn toestel verzekeren?

Bij CoolMobile willen wij dat je zo lang mogelijk plezier hebt van je smartphone. Daarom kun je bij ons voordelig een telefoonverzekering afsluiten. Wanneer je hem dan laat vallen of er is sprake van diefstal dan lossen wij dat snel en eenvoudig voor jou op.

Verzekeringen worden afgehandeld door onze partner Harmony, de specialist op het gebied van toestelverzekeringen. De aanvraag, contact en afhandeling loopt volledig via hen. Wil je een verzekering afsluiten, doe dit dan zo snel als mogelijk na, of direct bij, aanschaf. Door de optie aan te vinken geven wij jouw gegevens door aan Harmony en kan de verzekering, mits akkoord, afgehandeld worden.

Hoe lang heb ik garantie?

De wettelijke garantie voor particuliere consumenten is 24 maanden, deze wordt veelal direct afgehandeld door de fabrikant.

Wat valt er onder de garantie?

Niet alles valt onder de garantie, denk hierbij aan val- of stootschade. Schermen zijn bijvoorbeeld heel gevoelig en accu’s zijn ook vaak uitgesloten tenzij er een fabrieksfout is. Deze zijn namelijk erg gevoelig voor het juiste gebruik en kunnen anders sneller slijten.

Voor meer informatie kijk je op de website van de fabrikant van jouw toestel of in de beschrijving.

Ik heb een buitenlandse verpakking ontvangen, klopt dat?

Dat kan zeker voorkomen, regelmatig komt een toestel uit het buitenland. Om onze goedkope prijzen te hanteren kopen we overal toestellen in. De telefoons zijn overal exact hetzelfde (er zijn immers geen Nederlandse telefoonfabrikanten), hebben dezelfde wettelijke garantie en support, maar met extra voordeel voor jou!

Help! Ik weet niet hoe mijn toestel werkt.

De meeste toestellen draaien op iOS of een versie van Android. Voor tips & tricks kun je altijd kijken op het CoolMobile Blog, maar soms helpt het ook om te kijken op de site van fabrikant of op YouTube of Google.

VERZENDEN & RETOURNEREN

Hoe snel krijg ik mijn bestelling?

Alle bestellingen die op werkdagen voor 17:00 uur worden besteld, worden dezelfde dag verzonden. Tussen 20:00-24:00 ontvang je per mail je factuur en de trackingcode. Besteld na 17:00 uur? Dan wordt je bestelling de eerstvolgende werkdag afgehandeld en ontvang je op die dag tussen 20:00-24:00 de trackingcode. Check je trackingcode voor de laatste updates over de levering. Bestellingen worden over het algemeen de volgende werkdag aangeboden, maar de pakketdienst kan er een dag langer over doen. Weten wat de status is van je order? Bekijk hier alle informatie inclusief je trackingcode: https://coolmobile.nl/track-order/

Welke vervoerder bezorgt mijn bestelling?

95% van de bestellingen wordt bezorgd door PostNL. Zakelijke klanten krijgen geleverd door PostNL of UPS. Dit is afhankelijk van het leveradres.

Mijn trackingcode zegt 'geleverd', maar ik heb niets ontvangen.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Normaal gesproken gaat een pakket naar een servicepunt indien je niet thuis bent. Fijne buren (of huisgenoten)? Het kan gebeuren dat de postbode je pakket heeft afgegeven bij je buren. Nog geen pakket? Neem dan contact op. De standaardprocedure is dat PostNL een onderzoek gaat starten. Hiervoor hebben ze een ingevuld formulier nodig (deze ontvang je van ons) en een kopie ID. Het wordt dan snel opgelost.

Kan ik een bestelling annuleren?

Een bestelling kan geannuleerd worden voordat deze is verzonden. De mogelijkheid bestaat dat een bestelling reeds verzonden is vanuit ons distributiecentrum, maar dat je nog geen trackingcode hebt ontvangen. Deze worden in de avond namelijk verwerkt.

Twijfel je? Neem dan contact op met de klantenservice of kijk in je account.

Wat moet ik doen als mijn bestelling beschadigd aankomt?

Mocht een pakket beschadigd aan zijn gekomen, bijvoorbeeld door transport, neem dan direct contact op of accepteer het pakket niet. Zodra er getekend is voor ontvangst draagt de vervoerder namelijk de verantwoordelijkheid over aan de klant.

Hoe kan ik mijn toestel retourneren?

Niet het juiste besteld? Dat is niet zo cool, maar kan gebeuren. Particuliere klanten hebben het recht om binnen een termijn van 14 dagen een product te retourneren die voldoen aan de voorwaarden. Zakelijke klanten hebben conform de wetgeving geen retourrecht. Je kunt een retour eenvoudig aanmelden via je CoolMobile Account. Log hiervoor in en ga naar je bestellingen via de volgende link: https://coolmobile.nl/mijn-account/orders/

Hier lees je alle informatie die belangrijk is voor een snelle afhandeling:

  • Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zul je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.
  • Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
  • We zijn graag zo duurzaam als mogelijk en ontmoedigen onnodige retouren. Kosteloos producten heen en weer sturen doen we dus niet. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen dan ook voor eigen rekening.
  • Wij raden sterk aan de goederen aangetekend en verzekerd te verzenden. CoolMobile is namelijk niet verantwoordelijk voor het pakket totdat deze door ons in ontvangst is genomen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
  • Let op: je mag een toestel, of ander door ons geleverd product, uitpakken en bekijken om een goed beeld te kunnen vormen, maar zodra je de software activeert wordt de digitale verzegeling verbroken en gaat de garantie automatisch in via de fabrikant. Hiermee vervalt je retourrecht omdat het toestel niet meer als nieuw kan worden ingenomen. Een retouruitzondering geldt bijvoorbeeld ook voor headsets en smartwatches i.v.m. hygiene. Gaan sporten met je nieuwe watch? Goed bezig, maar terugsturen is dan natuurlijk geen optie.
  • Bewaar de trackingcode goed en stuur deze via je account naar ons toe of mail deze naar info@coolmobile.nl o.v.v. je bestelnummer. Dit voorkomt dat pakketten door PostNL weer naar je terug worden gezonden.

Retouradres
CoolMobile (ID Group BV)
Singel 268
3311 HK Dordrecht

Heb je nog vragen over wat je het beste kunt doen bij een herroeping of retourzending? Neem dan contact op met onze supportafdeling.

ACCOUNT INFORMATIE

Hoe kan ik mijn gegevens beheren?

Via je account kun je al je gegevens beheren. Denk hierbij aan adresgegevens, naam of mailadres. Tevens kun je hier je opgebouwde credits terugvinden. Een volledig ingevuld profiel wordt beloond met extra Cool Credits.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Inactieve accounts worden na 12 maanden automatisch verwijderd. Er zijn echter ook gegevens die administratief gezien bewaard dienen te worden, denk hierbij aan facturen die aan jou zijn verzonden. Wil je je persoonlijke account verwijderd hebben, stuur dan een mail aan info@coolmobile.nl. Hiermee vervallen ook je opgebouwde Cool Credits en overige historie.

Hoe werkt de verlanglijst?

Toestellen bewaren voor later? Geen probleem, zet ze op je verlanglijst en deel deze eenvoudig met anderen. Handig als je iets cadeau wilt hebben.

Hoe zit het met cookies en privacy?

CoolMobile neemt jouw privacy serieus. Lees hier onze cookie policy en privacybeleid. Wij vragen altijd jouw toestemming om gegevens op te slaan of te gebruiken. Denk hierbij aan informatie om jouw orders te verwerken of je inschrijving voor de nieuwsbrief te beheren.

Hoe wissel ik opgespaarde Cool Credits en Cool Cards in?

Indien je Cool Credits hebt opgespaard of een Cool Giftcard hebt gekregen kun je deze eenvoudig inwisselen in je winkelwagen. De Cool Credits, indien ze inwisselbaar zijn, staan vermeld boven je betaaloverzicht.

In je account kun je exact zien hoeveel je hebt opgebouwd. Wist je dat er verschillende manieren zijn om korting te krijgen? Onder andere:

  • Je profiel invullen
  • Je verjaardag opgeven
  • Inschrijven voor de nieuwsbrief
  • Bestellingen plaatsen
  • Vrienden en familie laten zien hoe cool jij bent.

Kom je er alsnog niet uit? Neem contact op met de klantenservice als je hulp nodig hebt. We zijn telefonisch bereikbaar op maandag tot vrijdag van 09:00 tot 17:00. Krijg je ons niet te pakken? Neem dan contact op via mail, social of Whatsapp.