Cool, een lijst met veelgestelde vragen 🙂

BESTELLEN & BETALEN

Wat zijn de kosten voor verzending?

Dat is heel simpel, CoolMobile hanteert geen verzendkosten. Jouw bestelling komt altijd gratis bij je thuis.

Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?

We hebben verschillende betaalmogelijkheden, namelijk iDeal, Paypal, Bancontact, creditcard of directe betaling per bank. Achteraf betaling via Klarna is mogelijk, maar let hierbij op acceptatie door Klarna omdat het grotere bedragen betreft. Hier hebben wij helaas geen invloed op.

Alle betaalopties (payment gateways) worden afgehandeld via Mollie. Paypal en Klarna rekenen hogere transactietarieven welke gedeeltelijk door ons doorberekenend dienen te worden. Deze bedragen zie je vermeld staan voordat je afrekent.

Hoe kan ik bestellen?

Bestellen is heel eenvoudig. Ga naar het productoverzicht, plaats de gewenste producten in je mandje via de bestelknop en reken deze af met de gewenste betaalmethode. Ben je een zakelijke klant en heb je liever een offerte, neem dan contact op.

Hoe kan ik een factuur opvragen?

Zodra je order is afgehandeld wordt er automatisch een factuur aangemaakt en naar je gemaild. Ben je de factuur kwijt of heb je een kopie nodig? Geen probleem, je kunt deze eenvoudig opnieuw downloaden via je account.

VERZENDEN & RETOURNEREN

Welke vervoerder bezorgt mijn bestelling?

95% van de bestellingen wordt bezorgd door PostNL. Zakelijke klanten krijgen geleverd door PostNL of UPS. Dit is afhankelijk van het leveradres.

Kan ik een bestelling annuleren?

Een bestelling kan geannuleerd worden voordat deze is verzonden. De mogelijkheid bestaat dat een bestelling reeds verzonden is vanuit ons distributiecentrum, maar dat je nog geen trackingcode hebt ontvangen. Deze worden in de avond namelijk verwerkt.

Twijfel je? Neem dan contact op met de klantenservice of kijk in je account.

Wat moet ik doen als mijn bestelling beschadigd aankomt?

Mocht een pakket beschadigd aan zijn gekomen, bijvoorbeeld door transport, neem dan direct contact op of accepteer het pakket niet. Zodra er getekend is voor ontvangst draagt de vervoerder namelijk de verantwoordelijkheid over aan de klant.

Hoe kan ik mijn toestel retourneren?

Niet het juiste besteld? Vervelend, maar kan gebeuren. Als een toestel niet naar wens is kun je deze binnen 14 dagen terugsturen, mits deze in de originele staat is. Je kunt een toestel bekijken, maar niet activeren. De digitale verzegeling is dan namelijk automatisch verbroken en deze kan dan niet meer verkocht worden.
Let op: je draagt zelf zorg voor de verzendkosten, het is aan te raden het pakket goed verpakt en verzekerd te verzenden. Bewaar de trackingcode goed.

Vragen of twijfel? Neem contact op met de klantenservice.

ACCOUNT INFORMATIE

Hoe kan ik mijn gegevens beheren?

Via je account kun je al je gegevens beheren. Denk hierbij aan adresgegevens, naam of mailadres. Tevens kun je hier je opgebouwde credits terugvinden. Een volledig ingevuld profiel wordt beloond met extra Cool Credits.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Inactieve accounts worden na 12 maanden automatisch verwijderd. Er zijn echter ook gegevens die administratief gezien bewaard dienen te worden, denk hierbij aan facturen die aan jou zijn verzonden. Wil je je persoonlijke account verwijderd hebben, stuur dan een mail aan info@coolmobile.nl. Hiermee vervallen ook je opgebouwde Cool Credits en overige historie.

Hoe werkt de verlanglijst?

Toestellen bewaren voor later? Geen probleem, zet ze op je verlanglijst en deel deze eenvoudig met anderen. Handig als je iets cadeau wilt hebben.

Hoe zit het met cookies en privacy?

CoolMobile neemt jouw privacy serieus. Lees hier onze cookie policy en privacybeleid. Wij vragen altijd jouw toestemming om gegevens op te slaan of te gebruiken. Denk hierbij aan informatie om jouw orders te verwerken of je inschrijving voor de nieuwsbrief te beheren.

Hoe wissel ik opgespaarde Cool Credits en Cool Cards in?

Indien je Cool Credits hebt opgespaard of een Cool Giftcard hebt gekregen kun je deze eenvoudig inwisselen in je winkelwagen. De Cool Credits, indien ze inwisselbaar zijn, staan vermeld boven je betaaloverzicht.

In je account kun je exact zien hoeveel je hebt opgebouwd. Wist je dat er verschillende manieren zijn om korting te krijgen? Onder andere:

  • Je profiel invullen
  • Je verjaardag opgeven
  • Inschrijven voor de nieuwsbrief
  • Bestellingen plaatsen
  • Vrienden en familie laten zien hoe cool jij bent.

GARANTIE & SUPPORT

Mijn toestel is defect. Wat nu?

Valt jouw toestel nog onder de garantie en is het een fabrieksfout? Dan kun je het beste direct contact opnemen met de desbetreffende fabrikant, bijvoorbeeld via Apple Support of Samsung Support.

Soms helpt het om je software te updaten. Heeft het allemaal geen resultaat of is er een andere oorzaak? Neem dan contact op.

Kan ik mijn toestel verzekeren?

Bij CoolMobile willen wij dat je zo lang mogelijk plezier hebt van je smartphone. Daarom kun je bij ons voordelig een telefoonverzekering afsluiten. Wanneer je hem dan laat vallen of er is sprake van diefstal dan lossen wij dat snel en eenvoudig voor jou op.

Verzekeringen worden afgehandeld door onze partner Harmony, de specialist op het gebied van toestelverzekeringen. De aanvraag, contact en afhandeling loopt volledig via hen. Wil je een verzekering afsluiten, doe dit dan zo snel als mogelijk na, of direct bij, aanschaf. Door de optie aan te vinken geven wij jouw gegevens door aan Harmony en kan de verzekering, mits akkoord, afgehandeld worden.

Hoe lang heb ik garantie?

De wettelijke garantie voor particuliere consumenten is 24 maanden, deze wordt veelal direct afgehandeld door de fabrikant.

Wat valt er onder de garantie?

Niet alles valt onder de garantie, denk hierbij aan val- of stootschade. Schermen zijn bijvoorbeeld heel gevoelig en accu’s zijn ook vaak uitgesloten tenzij er een fabrieksfout is. Deze zijn namelijk erg gevoelig voor het juiste gebruik en kunnen anders sneller slijten.

Voor meer informatie kijk je op de website van de fabrikant van jouw toestel of in de beschrijving.

Help! Ik weet niet hoe mijn toestel werkt.

De meeste toestellen draaien op iOS of een versie van Android. Voor tips & tricks kun je altijd kijken op het CoolMobile Blog, maar soms helpt het ook om te kijken op de site van fabrikant of op YouTube of Google.

Kom je er alsnog niet uit? Neem contact op met de klantenservice als je hulp nodig hebt. We zijn telefonisch bereikbaar op maandag tot vrijdag van 09:00 tot 17:00.