Zo kun je retourneren
Niet het juiste besteld? Dat is niet zo cool, maar kan gebeuren. Particuliere klanten hebben het recht om binnen een termijn van 14 dagen een product te retourneren die voldoen aan de voorwaarden. Zakelijke klanten hebben conform de wetgeving geen retourrecht. Je kunt een retour eenvoudig aanmelden via je CoolMobile Account. Log hiervoor in en ga naar je bestellingen via de volgende link: https://coolmobile.nl/mijn-account/orders/
Hier lees je alle informatie die belangrijk is voor een snelle afhandeling:
- Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zul je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.
- Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
- We zijn graag zo duurzaam als mogelijk en ontmoedigen onnodige retouren. Kosteloos producten heen en weer sturen doen we dus niet. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen dan ook voor eigen rekening.
- Wij raden sterk aan de goederen aangetekend en verzekerd te verzenden. CoolMobile is namelijk niet verantwoordelijk voor het pakket totdat deze door ons in ontvangst is genomen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
- Let op: je mag een toestel, of ander door ons geleverd product, uitpakken en bekijken om een goed beeld te kunnen vormen, maar zodra je de software activeert wordt de digitale verzegeling verbroken en gaat de garantie automatisch in via de fabrikant. Hiermee vervalt je retourrecht omdat het toestel niet meer als nieuw kan worden ingenomen. Een retouruitzondering geldt bijvoorbeeld ook voor headsets en smartwatches i.v.m. hygiene. Gaan sporten met je nieuwe watch? Goed bezig, maar terugsturen is dan natuurlijk geen optie.
- Bewaar de trackingcode goed en stuur deze via je account naar ons toe of mail deze naar info@coolmobile.nl o.v.v. je bestelnummer. Dit voorkomt dat pakketten door PostNL weer naar je terug worden gezonden.
Retouradres
CoolMobile Retouren
Singel 268
3311 HK Dordrecht
Heb je nog vragen over wat je het beste kunt doen bij een herroeping of retourzending? Neem dan contact op met onze supportafdeling.